vrijdag 25 november 2016

Schemerlamp

Ik was al een tijdje op zoek naar een grote schemerlamp. Mijn schoonzus heeft een koperen opgepimpt met muurverf en dat was heel goed gelukt.

Dus elke keer bij de kringloop, ook even langs de lampen.
En na een jaar (je moet een beetje geduld hebben!) eindelijk een lamp gevonden bij zo'n winkel met kasten die verhuurd worden. In de ene kast hangt kleding, een andere met speelgoed en ook een kast met kleine meubels.

In de ene kast zag ik de lamp voor 4,50, maar ik vond de kap niet zo mooi, toen vond ik in de kast ernaast een leuke kap in een foute kleur voor 1,00!
Maar dat is allemaal te verhelpen.

Links de originele lamp, midden de lamp met de andere kap en rechts het resultaat.















Ik heb de houten lamp geschuurd (en de nep-kaarssendruppels bovenaan weggeschuurd), geverfd met bruine muurverf en weer opgeschuurd.
De kap heb ik met verdunde krijtverf geverfd in een iets lichtere kleur.
Een ander tafeltje bij ons mam op zolder meegenomen en ik heb weer een nieuw hoekje.

Ik ben erg blij met het resultaat.

1 opmerking:

  1. Ik vind het ook een prachtig resultaat.
    Veel plezier er mee.

    Goed weekend, groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen