vrijdag 25 september 2015

Betonlook

Al een tijdje zie ik op Pinterest allerlei potten en vazen langskomen die met tegellijm bewerkt zijn en een beton look finish krijgen. Erg mooi.





Ik kwam de witte vaas bij de kringloopwinkel tegen en de grote zwarte kreeg ik een paar dagen later van een vriendin. Ik zei ik wil hem wel hebben, maar dan laat ik hem niet zo.










De tegellijm die meestal gebruikt wordt is van de Action, samen met de muurverf in de flessen.
Ik kon de lijm niet vinden in de winkel, maar wel wat anders, in een grotere fles dan de verf, een structuurverf beton look. Leek mij ook mooi.









Pas geverfd en een beetje in de
schaduw is de kleur vrij donker.



Dus aan de slag.
Eerst de vazen ontvet en de structuurverf aangebracht met een kwast. Er zitten allemaal korreltjes in. Dit moest wel een paar keer, maar het droogt snel.
Toen kwam de grote vraag: hoe krijg je een mooie kleur.










Ik dacht ik ga voor donker, dus de vazen in de donkere kleur geverfd, helemaal egaal. Niet mooi.
Dus meer onderzoek op Pinterest. Toen met de bruine muurverf (die we allebei op de muur hebben) en een lichte verffles van de Action (clay), met een doekje vlekken erop gedept. Dit was al veel beter. Maar op Pinterest staan weleens gekke dingen, dus ik aan de slag met koffiedrab (uit een gebruikte pad) en bloem. Eerst de koffie, met de hand (met handschoenen natuurlijk) over de nog wat natte verf wrijven en afborstelen. Daarna hetzelfde met de bloem.
Dat word echt wel heel mooi.

In het licht lijkt het heel licht, maar
 in het echt is de kleur wel wat donkerder.



1 opmerking:

  1. Die zien er goed uit zeg. Ik ga ook eens op zoek naar de betonlookverf van de Action.
    Dat met die koffieprut en bloem werkt goed hè
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen