vrijdag 28 november 2014

Salontafel

Het salontafeltje wat ik had, had ik gekocht in 1994, toen ik dit huis kocht.
Een leuk klein tafeltje.
Twee jaar geleden toen ik de woonkamer heb opgeknapt heb ik het tafeltje aan de onderkant wit gemaakt.
Maar het bleef een tafelTJE, echt wel klein.
























Vorige maand eens naar de Kringloper om een andere te zoeken, een maatje groter.
Natuurlijk vergeten het oude tafeltje op te meten, want ik hoefde niet heel erg veel groter.
En toen kwam ik thuis met een ontzettend "oranje" grenen tafel, die twee keer zo groot was als de oude.
Iets te groot dus.
Ik ben toch maar aan het klussen geslagen.








De lak ging er met mijn kleine schuurmouse niet af dus een bandschuurmachine gehuurd bij de bouwmarkt (dat was duurder als de aankoop van de tafel..).
Het blad geschuurd en behandeld met hetzelfde spul als de vloer, zodat het goed af te nemen is en niet glimmend. De onderkant weer wit geschilderd.
Nieuwe knopjes op de laatjes en haken aan de zijkant.

Toen ik de tafel bij de bank zette leek hij wel heel groot. We hadden het gevoel dat we er amper omheen konden lopen! Maar de volgende dag leek de tafel al een stuk kleiner en nu... weten we niet beter en is het prima.
We zijn er blij mee.

oeps, beetje meer als een slagje groter...








oude tafeltje
nieuwe tafel





4 opmerkingen:

  1. mooi geworden hoor!!
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Houten salontafels zijn echt gaaf. Ze passen ook super goed bij je interieur. Bij ons interieur zal een houten salontafel minder mooi staan jammer genoeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt wel goed gedaan! Zo zie je maar dat je zelf je tafel kan aanpakken, dan ziet hij weer als nieuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vet gedaan moet ik zeggen! Sommige salontafels hebben gewoon een make over nodig.

    BeantwoordenVerwijderen