woensdag 8 mei 2013

Spijkerbakjes

Ik weet niet hoe ik ze anders moet noemen.

Ik zit in de vrije uurtjes best veel op Pinterest, laatst dacht ik, ik zal mijn eigen boards eens gaan doorkijken, want als je 200+ pins erop hebt staan, weet je ook niet meer wat je hebt gepint.
Op mijn Doe het zelf-board zag ik dit idee, en ik heb heel wat kapote knieën spijkerbroeken van mijn zoon!

Ik ben zelf geen naaister, heb geen naaimachine, maar dat maakt voor dit niet uit.




Gewoon pijpen afknippen, binnenste-buiten, naaien...
















... dan de hoekjes plat leggen en naaien (zoals je ziet hoeft het helemaal niet netjes!).

















Weer omdraaien en eventueel omvouwen.
























Ik heb er wc-rolletje ingezet, voor de stevigheid en om de pennen bij elkaar te houden.































De andere heb ik iets korter gemaakt, voor papiertjes en aan de achterkant twee welbekende glazen potjes ingezet (voor allerlei rommeltjes).


6 opmerkingen:

  1. Super leuk! Ik ga de oude spijkerbroeken maar even bewaren...

    hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt zus, zo leuk! Super
    En zo knap genaaid ook! Ik zeg:
    Koop een naaimachine en ga helemaal los!
    Kus van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!
    Ik heb hier ook nog een kapotte broek liggen om 'iets van te maken/mee te doen' :-)

    Groetjes!
    www.kiekeboel.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg! en wat moet je anders met de oude spijkerbroeken..
    Groetjes Rosanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love this idea! I throw away so many jeans, it is great to have a good use for them!
    Susan

    BeantwoordenVerwijderen