woensdag 14 november 2012

Kransen

De grote donkeren rieten krans hing altijd op mijn schouw. Maar na de renovatie in het voorjaar heb ik er een kleinere, lichtere krans hangen.
De grote krans lag in de schuur. Erg jammer eigenlijk maar ik vond hem te donker in mijn mooie lichte woonkamer. Van de week maar eens geprobeerd of ik hem niet kon whitewashen.
 
En zoals met zoveel dingen die ik doe, ben ik eerst begonnen en daarna pas na gaan denken.
De krans is 70 cm doorsnee. Ik wist dat ik hem niet kon spuiten met een spuitbus omdat je dan niet in alle hoekjes komt ín de krans, alleen aan de buitenkant.
Dus een emmer gepakt en wat latex verdund met water, met een beker de latex over de krans gegoten. Dit in de douchebak gedaan. Maar voor ik er erg in had was het een enorme puinhoop in de badkamer. verschrikkelijk. Ik had natuurlijk geen oude kleren aan gedaan, nee, ik zou het gewoon eventjes tussendoor doen. Alles onder de druppels latex, de badkamer en ik.....
 
Maar ik ben met het resultaat wel blij. De badkamer en mijn kleren zijn weer schoon en de spierpijn van het veel te lang voorovergebogen staan en hurkend zitten gaat ook wel weer over. Volgende keer eerst goed over nadenken en dan pas doen. (niet eerst de kransen overgieten met latex en daarna pas denken: waar zal ik ze nou laten... en dan met druipende kransen door de badkamer...)

 
boven de krans zoals hij was, tegen de bruine muur aan.
onder de krans met het latexbadje eroverheen, mooi een beetje grijs.

 
ook twee van de kleine kransen wat lichter gemaakt.
de foto rechts met flits is niet helemaal de kleur, het is wat grijzer als op die foto.

1 opmerking:

  1. Wat een goed idee!! Helaas geen foto's van badkamer en kleding, haha. Maar het resultaat is super! Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen