woensdag 15 februari 2012

Zolder

Op mijn zolder heb ik mijn fröbel en knutsel kamer. Als ik vrij ben en helemaal niks heb (boodschappen binnen, huis aan kant etc.) zit ik daar.

Heerlijk, op dat soort dagen zou mijn huis maar 1 verdieping hoeven hebben, alleen de bovenste, Ik werk de kinderen om kwart over 8 de deur uit en om half 9 zit ik boven, Thermoskan koffie mee (mét warme melk en zoetjes er al in...), radio of een lekkere dvd aan en aan de knutsel, of de administratie, of gewoon wat rommelen.
Sinds we een laptop hebben, kan die ook mee naar boven, zodat ik de blog, de mail en facebook ook kan bijhouden.





Ik moest alleen altijd naar beneden, naar de eerste verdieping, om te strijken. Voor de kleine stukjes stof voor een quiltje of een stich-werkje. Vandaag heb ik een stijkplank gemaakt. Van een plank (duh), 4 lagen van een oude molton en een kusstensloop erover. Precies groot genoeg voor die kleine stukjes stof. ook heel handig voor de vlieseline die ik tegenwoordig veel gebruik.
Nou hoef ik zelfs voor de strijkplank niet meer van mijn zolder af...


1 opmerking: