maandag 12 september 2011

Witte bonen in tomatensaus en Action

Naar aanleiding van Pinterest-inspiratie (zie eerste foto), ben ik op zoek gegaan naar Frosted Glass Spray. Maar niet gevonden. Zelfs de Nederlandse Knutselwinkel had niets wat in de buurt kwam. Dat soort dingen komen op blogs uit Amerika voorbij, maar dan vind ik het hier toch niet.

Maandag hadden we witte bonen in tomatensaus gegeten, mooie grote pot... Vandaag bij de Action, een witte en een grijze verfspray gekocht (€ 1,99 kun je je niet echt een buil aan vallen). De verf zou snel drogen, maar ja op glas is dat dan nog wel de vraag.
Omdat het natuurlijk allemaal heel snel moet gaan bij mij (ik ben niet van de uitgebreide voorbereiding), moest ik eerst wat spuiten zonder eerst een ster te maken als sjabloon. Ook bij de Action had ik een soort plakband met kant-afwerking gekocht. Dit over de pot geplakt en gespoten.
Was inderdaad in no-time droog en mooi glad opgedroogd (minder dan de tien minuten die op de bus staat).


Met wat touw en een label van vriendin uit Brabant, is het helemaal leuk. En mooi gefilterd licht.
Dit is ook een goedkoop alternatief om een heel stel van die glazen bij elkaar te zetten buiten, of op de grond richting de voordeur als je bezoek krijgt in de winter.

Als ik weer wat meer potten heb, zal ik de ster-potten ook even laten zien.
Trouwens, gespoten in mijn schuurtje. Die had ik opgeruimd...zo knap. En nu heb ik een klein klus-plekje voor mezelf gemaakt voor het grovere werk. Zagen, timmeren en schilderen in het schuurtje, stofjes boven op zolder.

3 opmerkingen:

  1. Vergeet ik weer mijn lichtje.
    Ben benieuwd naar de sterren.
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee, en gave blog zeg! Ben jullie nieuwe volger, volgen jullie terug ;)?

    Groetjes Arja

    BeantwoordenVerwijderen