zondag 21 augustus 2011

Goede buren

Meestal vind ik het wel fijn om na de vakantie weer thuis te komen, dit jaar niet... Ik had zo graag nog een weekje in de bergen gebleven!
Misschien ook omdat het er voor mij niet zomaar in zit dat ik volgend jaar weer kan gaan. Ik vind het zo prachtig en heerlijk in de bergen.

Maar wat het dan wel weer goed maakt, zijn de buren. We lopen de deur niet bij elkaar plat, maar ze zijn er altijd als ik ze nodig heb. Voor een praatje, of hulp, of gewoon altijd het gevoel dat ze er zijn als er iets is en dat ze een oogje in het zeil houden.

Een prachtige bos bloemen stond er voor me klaar, van de buren, uit de tuin van de buurman waar ik al eerder over schreef. Buurvrouw maakt prachtige boeketten (en ook geweldige bloemstukken) van de bloemen uit de tuin. Dit boeket had ook kruiden en zelfs salie. Echt heel mooi en het staat zo lang, omdat het supervers is natuurlijk.



Een paar dagen later kom ik thuis uit mijn werk en is de hele voortuin gedaan! De andere buurman was bezig met zijn voortuin en deed die van mij er even bij (of misschien kon hij het hoge gras gewoon niet meer aanzien?). Ik ben na de vakantie meteen aan het werk gegaan en na een vroege of voor een late dienst ben ik aan het schilderen en klussen op de kamer van zoon 2. Tijd voor de voortuin had ik even niet. Ik wil perse dat de kamer klaar is als zoon 2 terug komt van vakantie bij zijn vader. Buurman had de struiken gesnoeid, het gras gemaaid, onkruid verwijderd. Wat een superburen!!











Ik droom er wel eens over om een groot geldbedrag te winnen. Wat ik dan allemaal zou doen! Maar bij alle plannen die ik dan heb, is verhuizen er niet 1 van! Ik zou vanalles aan mijn huis willen laten doen, maar weggaan zou ik niet. Ik voel me zo veilig tussen al die lieve mensen in, ik blijf.



1 opmerking:

  1. Heerlijk hoor zulke buren .... een prachtige bloemstuk een tuin die gedaan is waar hoor je dat nog zoals je zegt zijn superburen .... weet dat het niet altijd leuk is als je de dingen niet kan doen omdat er gewoon geen geld voor is en je keuzes moet maken, en dromen van een pak geld wie wil dat niet ... geniet van de dingen die je hebt niet die je niet heb ....zoals je buren ... nog een fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen